Egzamin praktyczny

Gdy chcesz mieć pewność, że jesteś gotowy!

Część praktyczna składa się z dwóch etapów:

 

  • Zadania realizowane na placu manewrowym

– przygotowanie do jazdy, sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy

– ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu

– ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu

 

  • Jazda w ruchu drogowym

Skrzyżowania, skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, parkowanie, wymijanie, itd.

 

To Ci się może przydać:

Trasy egzaminacyjne w Koszalinie 

 

Zadania i kryteria oceny na egzaminie praktycznym:

http://www.word.szczecin.pl/egzaminy/kategoria-b/zasady-czesci-praktycznej-egzaminu

 

Jak zdać egzamin praktyczny?

Polecamy ciekawy artykuł:

http://akademia.autoswiat.pl/baza-wiedzy/jak-zdac-egzamin-na-prawo-jazdy-naucz-sie-na-cudzych-bledach

Skrót artykułu:

 

Bądź przygotowany – nie daj się zaskoczyć, gdy zapali się żółte światło!

Jeśli zbliżasz się do miejsca z działającą sygnalizacją i zapali się żółte światło, szybko zdecyduj, czy zatrzymasz się, czy będziesz jechał dalej. Tracąc czas na wahanie się, na pewno wjedziesz na czerwonym.

 

Warunkowy skręt: gdy widzisz zieloną strzałkę, ostrożnie ruszaj!

Zapalona zielona strzałka zezwala na warunkowy wjazd za sygnalizator. Jeśli ją widzisz, nie czekaj na zachętę ze strony egzaminatora. Bierność zostanie zwykle potraktowana jako oznaka niewiedzy lub braku właściwego przygotowania do uczestnictwa w ruchu drogowym. Gdy droga jest wolna i nie ma pieszych – ruszaj!

 

Ronda: niektóre sygnalizatory są mało widoczne, ale obowiązują!

Wiele negatywnych ocen to rezultat wjechania za sygnalizator, na którym pali się czerwone światło. Na rondach kursanci bardzo często nie dostrzegają sygnalizatorów ustawionych przed drogą, na którą chcą wjechać.

 

Wyjazd z drogi podporządkowanej: ustąp pierwszeństwa i jedź!

Egzamin to nie szkolenie! Nie czekaj na podpowiedź czy zachętę do ruszenia ze strony egzaminatora. Sam musisz wiedzieć, czy możesz wyjechać i czy nie wymusisz w ten sposób pierwszeństwa.

 

Skrzyżowanie z ruchem kierowanym: zjedź z niego dynamicznie!

Skrzyżowania, szczególnie te z ruchem kierowanym, trzeba opuszczać sprawnie. Egzaminowani często dobrze oceniają, że mogą ruszyć, ale robią to tak wolno, że zmuszają innych do hamowania. A to oznacza wymuszenie pierwszeństwa.

Zbliżasz się do przejścia dla pieszych? Obserwuj je i zdejmij nogę z gazu!
Wiele negatywnych ocen wynika z braku reakcji kierowcy na zbliżanie się do przejścia dla pieszych. Jeśli widzisz tam pieszego, zdejmij nogę z gazu – będzie to znak, że jesteś przygotowany do zatrzymania auta. Nie najeżdżaj na linie – to bardzo częsty powód oblania egzaminu.

Najazd na linię ciągłą to błąd. Jej przekroczenie (także na placu manewrowym!) oznacza niezaliczenie egzaminu.

Podczas cofania obserwuj drogę przez tylną szybę samochodu! Od egzaminowanych wymaga się, by podczas cofania obserwowali drogę przez tylną szybę. Same lusterka to za mało.

 

ZOBACZ serię poradników video – Jak zdać egzamin na prawo jazdy ?

https://www.youtube.com/channel/UCaJf5Ayx4RUL2c9jhHB5jgw